I den globaliserede virkelighed vi i dag lever i, bliver der stillet store krav til virksomheders evne til at markedsføre sig. Konkurrencen er større end nogensinde før, og det betyder, at det ikke længere er nok at læne sig tilbage og vente på, at kunderne kommer ind af døren. Det er blevet langt lettere selv at vælge, hvor man shopper, og hvordan man vil gøre det. Især internettet byder på mange muligheder for selv at vælge, hvem man ønsker at handle med, og det er ikke længere begrænset til ens lokalområde – tværtimod. I dag kan man købe produkter fra hele verden over internettet, og det er blevet lettere end nogensinde før. Samtidig er der også kommet en større tiltro til, at det er blevet sikkert at handle over nettet. Af samme grund er det ikke kun pionerende indenfor teknologi og internetbrug, der tør at udnytte disse nye muligheder for at shoppe. I dag spænder segmentet for online-shoppere vidt, og det tæller både unge som gamle. Især de ældre er kommet mere med på internettet, hvor de tidligere har været mere tilbageholdende og på sin vis også en smule skræmte af dette nye og ukendte territorium.
Vandflaske med logo etablerer dig i forbrugernes bevidsthed
I dag er det derfor ekstra vigtigt, at ens brand er synligt. Den øgede konkurrence betyder, at det er sværere at blive det foretrukne produkt. Derfor er ens markedsføring nødt til at være mere intensiv – og for så vidt også mere aggressiv. Man er nødt til at benytte sig af nogle muligheder, man måske ikke hidtil har anset som værende nødvendige. At sætte sit logo på en vandflaske kan virke banalt, men det er en suveræn måde at nå ud til nye potentielle kunder og forbrugere. Når man ser et specifikt logo, hver gang man skal have en tår vand af sin flaske, kan man nemlig ikke undgå, at selvsamme logo kommer til at plante sig i bevidstheden.
Find vandflaske med logo her